advertise

کوتاهی مو در خانه

کوتاهی مو مردانه در خانه

گاهی اوقات نسبت به شرایط پیش آمده و به هر دلیلی امکان رفتن به آرایشگاه و اصلاح موهای خود را نداریم از این رو در این مقاله سعی کرده ایم که آموزش کوتاهی مو مردانه با موزر و قیچی را برای شما همراهان گرامی را قرار دهیم. 
در کل اگر در کوتاهی مو مهارت ندارید حدالامکان سعی در کوتاهی موی خودتان یا دیگران نکنید همچنین می توانید اگر امکان خروج از منزل را ندارید آرایشگر ماهر را به منزل یا محل کار خود اعزام کنید تا این خدمات را در محل مورد نظر خودتان توسط فردی ماهر دریافت نمایید، تیم موپیچ برای رفع این نیاز خدمات آرایشگر در منزل اصفهان و آرایشگر سیار در اصفهان را برای تمامی همشهریان در نظر گرفته است که می توانند با رزرو و تعیین وقت قبلی از این خدمات بهره مند شوند. در ادامه همراه ما باشید با آموزش گام به گام کوتاهی مو مردانه در منزل: 


کوتاهی مو مردانه در خانه | موپیچ

کوتاه کردن مو توسط خودمان

برای کوتاه کردن مو توسط خودمان در خانه باید چند نکته اساسی را در نظر گرفته و با محیا کردن شرایط و وسایل ضروری اصلاح مو اقدام به انجام این این کار کنید.
اولین نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تمیزی مویی که قرار است به اصلاح آن بپردازید می باشد، ابتدا موهای خود را با شامپو شسته و آبکشی نمایید. 
اگر مویی که میخواهید به کوتاهی آن بپردازید کثیف یا چرب باشد روند کوتاهی را دچار مشکل و کیفیت کار را بسیار پایین می آورد بنابر این به این نکته در قدم اول بسیار توجه داشته باشید تا کوتاه کردن مو توسط خودمان با کیفیت بالایی انجام شود.


بعد از اینکه موهای خود را به خوبی آبکشی کردید با یک حوله تمیز نسبت به خشک کردن آن ها اقدام نمایید.
لازم نیست موهارا کامل خشک کنید، اجازه دهید کمی رطوبت مخصوصا روی تاق سر باقی بماند. 
دور سر خود را کاملا خشک کنید سپس با یک شونه تمیز حالت کلی موهای خود را مشخص کنید. مثلا اگر موهای خود را به یک طرف (فرق کج) حالت می دهید این حالت را حفظ کنید و یا اگر تمامی موهای خود را بالا و به عقب حالت می دهید شانه کشی را به سمت عقب انجام دهید تا به استایل کلی موهای خود برسید و مقدمات را برای کوتاهی مو در منزل فراهم کنید.

کوتاهی مو در منزل توسط خودمان

مکان مناسب کوتاهی مو

انتخاب بهترین مکان برای کوتاهی مو

یک مکان راحت برای کوتاه کردن موهای خود پیدا کنید. کوتاه کردن موهایتان می تواند تازمان زیادی طول بکشد، به خصوص اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. جایی را انتخاب کنید که بتوانید بدون نگرانی در مورد ریختن موها و بحث نظافت بنشینید و کار کنید. بهترین مکان برای کوتاه کردن مو در منزل، حمام است که در آن به آب و یک آیینه مناسب دسترسی خواهید داشت.


خود را نزدیک یک آینه قرار دهید. شما باید حتما بتوانید آنچه را که انجام می دهید تا آنجا که ممکن است به خوبی ببینید و تسلط کافی را نسبت به کوتاهی موی خودتان داشته باشید.
یک آینه با اندازه بزرگ روی دیوار حمام یا میز به شما کمک می کند آنچه را که در جلو یا کنار سرتان کوتاه میکنید ببینید.
در صورت امکان، آیینه دومی را تنظیم کنید تا بتوانید پشت سر خود را ببینید، یا از دیوار مقابل آویزان شده باشد یا یک آینه دستی که توسط شخص دیگری نگه داشته شده باشد.

آیینه مناسب برای کوتاهی مو در خانه

تقسیم بندی مو

تقسیم بندی مو برای شروع کوتاهی

یکی از مراحل مهم در کوتاه کردن مو توسط خودمان این است که بتوانید با دقت و با حوصله موهای خود را به خوبی تقسیم بندی کنیم، دو عدد شانه مناسب بردارید و از محل فرق سر خود به صورت یک خط مستقیم مانند تصویر موهارا جدا کنید. 
بالای گوش را به سمت پایین شانه کرده و روی سر را متمایل به جلو. این دستور العمل را دقیقا برای هر دوطرف سر انجام دهید داخل آیینه به خوبی نگاه کنید، سر و سینه را صاف گرفته و دقیقا دو طرف سر را در آیینه با هم مقایسه کنید تا هر دو طرف به صورت قرینه جدا سازی شده باشد.
توجه کنید که اگر موهای بلندی دارید حتما با استفاده از چند گیره تقسیم بندی موهای خود را ثابت کنید تا در حین کوتاهی مو توسط خودتان این دسته بندی ها بهم نریزد و کارتان را دچار مشکل نکند.


کوتاه کردن مو با موزر

برای کوتاه کردن مو با موزر باید با دقت و مهارت بالا عمل کنید. به خصوص اگر تجربه اولتان هست بسیار با حوصله و آرام عمل کنید و به نکاتی که در ادامه برای کوتاهی مو در خانه گفته شده است به خوبی دقت نمایید. 
ابتدا موزر را تمیز کرده و از کار کردن و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید، اگر مدت زیادی است که به موزر خود روغن مخصوص نزده اید حتما این کار را نجام دهید(یک یا دو قطره). 
موزر های موجود در بازار در برند های متفاوتی عرضه شده اند که اکثر آن ها دارای شانه ماشین با نمره های متفاوتی می باشند. این شانه موزرها را آماده کنید و در جایی مناسب که در حین کوتاهی مو با موزر به راحتی به آن دسترسی داشته باشید قرار دهید. توجه داشته باشید که نمره ماشین هایی که انتخاب می کنید بسیار مهم می باشند پیشنهاد ما این است که اگر حرفه ای نیستید حتما از نمره ماشین های کوتاه مثل یک و دو دوری کنید و به سراغ شانه های بزرگتر که کوتاهی کمتری انجام می دهند بروید.




کوتاهی مو با موزر

کار با موزر توسط خودمان | موپیچ

آموزش کوتاهی مو مردانه با ماشین

آموزش کوتاهی مو مردانه با ماشین در عین سادگی کمی پیچیدگی هم دارد، البته جای هیچ نگرانی نیست و با نکاتی که در این قسمت به شما یادآور میشویم می توانید کوتاهی مو در خانه را با کیفیت مطلوبی برای خود انجام دهید. 
اولین کاری که انجام می دهید یک شانه شماره بزرگ (موزر های قدیمی شماره ۱۸ و موزر های جدید مثل برند وال شماره ۳) را روی ماشین اصلاح قرار دهید، ماشین اصلاح را در دست راست و شانه را در دست چپ بگیرید، از پایین شقیقه شروع به کوتاه کردن موهای دور سر خود کنید و تا تاج ابرو ماشین را بالا بکشید. 
توجه داشته باشید حرکت ماشین اصلاح برای کوتاه کردن مو با موزر از پایین به بالا و با حرکات متوالی و با حوصله می باشد. سعی کنید چند بار ماشین اصلاح را روی همان نقطه بکشید و با کمی فشار به دستتان مطمئن شوید که موها به صورت یک دست و منظم کوتاه می شوند.


یک آیینه کوچک تر را به دیوار پشت سرتان متصل کنید، روبه روی آن بایستید طوری که در آیینه بزرگتر که پشت سرتان هست به طور کامل پشت سر خود را مشاهده کنید. 
حال به ادامه کوتاهی مو در خانه توسط خودتان ادامه دهید، از پایین گردن شروع کنید مانند تصویر موزر را در دست محکم نگه دارید از پایین به سمت بالا حرکت کنید. 
کوتاهی موی پشت سر را از پایین گردن شروع کرده و تا اسخوان پشت سر (جایی که انحنای جمجه شروع می شود) ادامه دهید. این کار را با دقت و حوصله انجام دهید، اگر موی زیادی به پشت سر و گردن ریخته شده است حتما با باد سشوار اقدام به تمیز کردن این خرده موها کنید و مجدد کار کوتاهی مو را شروع کنید. داخل آیینه دقت کنید که همه ی موها یک دست کوتاه شده باشد و بی نظمی خاصی مشاهده نشود.

کوتاه کردن مو توسط خودمان مردانه | موپیچ

آمورش کوتاهی مو با ماشین اصلاح مردانه | موپیچ

مرحله بعدی برای کوتاهی مو در منزل این است که پس از اطمینان از اینکه با شماره ۴ (مثال) دور سر را به طور یکنواخت کوتاه کرده اید باید یک شماره بلند تر را به موزر وصل کنید مثلا اگر دور سر را با شماره ۴ کوتاه کرده اید حال می بایست شانه شماره ۵ یا ۶ را روی موزر نصب کرده و اقدام به کوتاهی نمایید.
وقتی مرحله قبل را به اتمام می رسانید خطی دور سر شما نمایان می شود، شما باید در این مرحله سعی کنید این خط را محو کنید یا کمرنگ کنید، پس منطقی است که وقتی پایین سر را با شماره ۴ کوتاه کرده اید برای محو کردن این خط باید از شماره بالاتر مثل ۶ استفاده نمود.
نکته بسیار مهم این است که در این مرحله موزر را فقط روی همان خط ایجاد شده حرکت دهید و سعی کنید در همان نقطه این خطوط را محو کنید.
نکته مهم دیگر این است که سعی کنید حرمت دستتان رو به بیرون و به صورت پرتابی باشد که خط جدیدی ایجاد نشود.


آموزش کوتاهی مو مردانه با قیچی

برای آموزش کوتاهی مو مردانه با قیچی باید به چند نکته اساسی توجه کنید تا کوتاهی مو در خانه به بهترین شکل برای شما به سر انجام برسد. 
اولین و مهم ترین نکته در کوتاهی مو مردانه با قیچی این است که شما نیاز به یک قیچی خوب و مخصوص کوتاهی مو دارید (از قیچی های قدیمی کاغذ بری و... که در منزل دارید استفاده نکنید)
انتخاب قیچی مناسب در کوتاهی مو شما بسیار تاثیر گذار است و اگر در این انتخاب دقت کافی را به خرج ندهید کیفیت اصلاح موی شما به شدت پایین می آید و ممکن است نتیجه حاصله از کوتاهی مو در خانه برای شما خش آیند نباشد.
در ادامه با آموزش قدم به قدم کوتاهی مو مردانه با قیچی همراه ما باشید.

آموزش کوتاهی مو مردانه با قیچی

اگر نیاز به آرایشگر دارید که به منزل یا محل کار شما بیاید و کار اصلاح مو را در محل شما انجام دهد با تیم متخصص آرایشگر سیار ما در تماس باشید

کوتاهی مو با قیچی

آموزش کوتاهی مو با قیچی در خانه

ابتدا مطمئن شوید که موهای شما رطوبت کافی را دارد، نیازی نیست که آب از موهای شما چکه کند فقط روطوبت کافی داشته باشد و به راحتی شانه شود. 
اول چند مرتبه امتحان کنید قیچ و شانه را به دست بگیرید، قسمتی از موی خود را در دست بگیرید و بین دو انگشت خود به صورت عمو بر سر و کاملا صاف به بالا بکشید. حال که مطمئن شدید از پس این کار بر می آیید استارت پر قدرت کوتاهی مو در خانه را بزنید.
از سمت چپ سر و موهای جلوی پیشانی شروع کنید، دسته نازکی از مو را توسط شانه جدا کنید و صاف به بالا بکشید به دلخواه خودتان اندازه ای را کوتاه کنید مثلا یک سانت (توجه کنید اگر کم کوتا کنید راه برگشتی هست و دوباره نسبت به کوتاهی اقدام می کنید ولی اگر حد زیادی کوتاه کردید راه برگشتی وجود ندارد پس نسبت به این نکته دقت داشته باشید).
حالت دست و انگشتان حتما مانند تصویر باشد.
برش و اصطلاحا کات اولی که میزنید در واقع الگوی کوتاهی شما مشخص می شود، این الگو را حفظ کرده و نسبت به این الگو بقیه دسته هایی که جدا می کنید را کوتاه کنید.
از سمت چپ جلوی پیشانی شروع کنید و به سمت عقب سر حرکت کنید، به انتها که رسیدید دوباره به جلو سر بیایید و با توجه به الگو نسبت به ادامه کوتاهی اقدام کنید.


در انتها و پس از اینکه مطمئن شدید کوتاهی مو در منزل را به خوبی انجام داده اید، دوشی بگیرید و سر خود را به خوبی شست و شو دهید. وقتی موهای خود را به خوبی شستشو دهید و مثل همیشه شروع به حالت دادن آن ها کنید اگر در کوتاهی انجام شده عیب و نقصی داشته اشد نمایان می شود که می توانید نسبت به اصلاح آن موارد مجدد اقدام کنید.
موهای خود را سشوار کرده و با کمی حالت دهنده، حالتی زیبا به ان ها داده و از ظاهر جدید خود لذت ببرید و در نهایت اگر اتفاقی افتاده است که باعث خنده شما می شود آن را با ما حتما با اشتراک بگذارید:)
این مقاله برگرفته شده و ترجمه شده از سایت خوب wikihow می باشد.

حالت دادن مو در خانه
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.