advertise

آموزش کراتینه مو

در این مقاله شما را با آموزش گام به گام کراتینه مو آشنا می کنیم. توجه داشته باشید که شما با آموزش کراتینه مو این قابلیت را پیدا خواهید کرد که کراتینه را در خانه هم انجام دهید ولی این کار بسیار دشوار و حساس می باشد. پیشنهاد ما این است که با مراجعه به یک سالن زیبایی معتبر و متخصص کراتینه مو در اصفهان ابتدا متخصص موهای شما را بررسی کند و بسته به نوع و جنس مو فرمول مناسب موهای شمارا تعیین کند. معمولا دو دسته از افراد به دنبال کراتین مو می روند. دسته اول کسانی که از مجعد بودن موهای خود خسته شده اند و به دنبال صاف کردن و به اصطلاح شلاقی کردن موهای خود هستند. دسته دوم افرادی که موهای آسیب دیده دارند و به دنبال احیا و تقویت موهای خود هستند. در هر صورت مواد کراتین استاندارد به شرط استفاده صحیح می تواند نیاز هر دو دسته از این مشتریان را برآورده کند.در ادامه با آموزش کراتینه مو با ما همراه باشید.


آموزش کراتینه مو | مو پیچ

قدم اول برای آموزش کراتین مو

قبل از انجام هر اقدامی مطمئن شوید که میخواهید عملیات انجام کراتین مو را در منزل انجام دهید یا اینکه به یک سالن تخصصی برای کراتین مو مراجعه کنید!
شما می توانید با رفتن به سایت های مرتبط در این زمینه نظرات دیگر کاربران را خوانده و از تجربیات آن ها استفاده کنید.
اگر در دایره دوستان و آشنایان کسی تجربه کراتینه کردن مو را دارد حتما با او مشورت کنید و در کل اگر به دنبال کراتینه کردن موهای خود هستید کیفیت مواد را در اولویت اول قرار دهید.
با این حال آموزش کراتینه مو برای آرایشگران هم میتواند موثر باشد و از نکات این مقاله می توانند استفاده نمایند.


حتما به این نکته توجه داشته باشید که در واقع "کراتین"  مو را صاف نمیکند، بلکه مو را درمان می کند. بر خلاف شایعات و نظرات غیر متخصصانه بعضی از افراد کراتینه کردن مو هیچ ضرر و آسیبی به مو نمی رساند(البته به شرط اینکه به دست متخصص و با اصول انجام شود) و حتی باعث احیا و رفع آسیب های مو می شود.
در این آموزش کراتینه مو شما متوجه می شوید که "کراتینه درمانی" روشی است که کراتین را به قسمت های متخلخل تار مو تزریق می کند و در عین حال باعث کاهش مو خوره، درخشندگی، احیا و صافی موهای شما می شود.

آموزش گام به گام کراتینه مو | مو پیچ
آموزش کامل کراتینه کردن مو | مو پیچ

مرحله اول آموزش کراتینه مو

ابتدا موهای مشتری را با شامپوی مخصوص کراتین که همراه با مواد کراتینه مو خریداری کرده اید شستشو دهید. شامپو را به همه جای مو برسانید و به خوبی ماساژ دهید. این کار را ۳ دقیقه انجام دهید و سپس ۲ دقیقه بدون ماساژ کف حاصله شامپو روی مو باقی بماند و سپس آبکشی نمایید (این کار را ۲ مرتبه به خوبی انجام دهید).
توجه: مو را به خوبی آبکشی نمایید تا کفی باقی نماند. دلیل شستشو مو با شامپو مخصوص این است که مو به خوبی تمیز شود و آماده دریافت کراتین باشد.


مرحله دوم آموزش کراتینه مو

توجه داشته باشید که محتوای این مقاله بر پایه استاندارد کراتینه مو می باشد با این حال ممکن است برای بعضی از موارد جزئی نسبت به نوع مواد دستور العمل کمی متفاوت باشد. با این حال توصیه میکنیم حتما قبل از استفاده مواد حتما دفترچه راهنمای محصول را مطاله و طبق دستور العمل پیش روید و نکات آموزش کراتینه مو را در حین استفاده رعایت کنید.
در مرحله دوم پس از شستشوی مو ها با استفاده از سشوار موهارا خشک میکنیم (بدون رطوبت) البته همانطور که اشاره کردیم هرزگاهی بعضی از برند ها اختلاف جزئی در اجرای کراتینه مو دارند و گاها مشاده شده که برای یک سری از برند ها توصیه می شود در این مرحله مو را کامل خشک نکنیم و حدود ۱۰% رطوبت داشته باشد. با این حال طبق ستاندارد و دستورالعمل اکثر مواد ها ما مو را کامل خشک میکنیم مگر این دستور العمل محصول شما بر خلاف این باشد.

آموزش همراه با عکس کراتینه مو | مو پیچ
آموزش حرفه ای کراتینه مو | مو پیچ

در این مرحله که می باسیت مو را آغشته به مواد کراتینه کرد، نیاز به تبحر و مهارت بالا می باشد به خصوص اگر اندازه و حجم مو های شما زیاد باشد. در این مرحله از آموزش کراتینه مو شما نیاز به شونه ی دم باریک(برای تقسیم بندی مو ها)،گیره مو، فرچه و قلمو دارید.
از ناحیه ی پشت سر شروع کنید و تقسیم بندی های دو سانتی متری انجام دهید(دسته هایی که جدا میکنید نه ضخیم باشد و خیلی نازک، سعی کنید حد تعادلی برقرار کنید) بعد از این که تقسیم بندی های عرضی را انجام دادید فرچه مخصوص را آغشته به مواد کراتینه مو کنید و به آرامی به دسته بندی اول مو بمالید.
توجه نکته بسیار مهم: مواد کراتین را یک سانتی متر قبل از ریشه مو بمالید(مواد به کف سر نرسد).
اگر در حال کراتینه موی بلند زنانه می باشید بهتر است همزمان با دست مخالف دسته مویی که در دست دارید را ماساژ دهید(کمک به جذب مواد).
توجه: مقدار موادی که به هر دسته از مو میزنید نه خیلی کم باشد که مو خشک بماند و خیلی زیاد مصرف شود که چکه کند! حد تعادل را خودتان به دست آورید.
با توجه به دستور العمل مواد مصرفی بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مواد باید روی سر بماند.


مرحله چهارم آموزش کراتینه مو

در این مرحله می بایست با سشوار رطوبت مو را گرفت و موهارا دسته بندی نمود تا آماده مرحله اتو کشی شود.
توجه داشته باشید عملیات سشوار کشی را با دقت و حوصله انجام دهید، از پشت سر شروع کنید، موها را تقسیم بندی نموده و رطوبت روی مورا بگیرید(توجه داشته باشید نیازی نیست که مو کاملا خشک شود) هدف از سشوار کشی این است که رطوبت زیاد مو را گرفته تا به اتومو فشار نیاید و مو دسته بندی شود تا آماده اتو کشی باشد.
پس از سشوار کشی شما نیاز به اتو مو مخصوص کراتین دارید. این اتو مو دمای ۲۴۰ درجه واقعی را به شما میدهد و مخصوص کراتینه کردن مو می باشد. 
دستکش مخصوص کراتینه(دستکش نسوز) را به دست کنید، موهارا تقسیم بندی کنید، اتو مو را روی دمای ۲۴۰ درجه گذاشته و شانه مخصوص کراتینه را به دست بگیرید.
عملیات اتو کشی را شروع کنید! توجه داشته باشید مهم ترین مرحله آموزش کراتینه مو همین است! 
هر دسته از مو با توجه به نوع مواد و دستور العمل بین ۱۰تا ۲۰ مرتبه می بایست اتو کشی شود.
توجه: حتما برای خود و مشتری ماست فیلتر دار تهیه نموده و در حین مرحله اتو کشی ماسک بزنید(دود حاصله ممکن است آذار دهنده باشد)، حتما از سیستم تهویه سالن مطمئن باشید.

آموزش کراتینه مو مردانه  | مو پیچ
آموزش پله به پله کراتینه مو | مو پیچ
ماسک موی بعد از کراتین

توجه داشته باشید که مواد کراتینه مو به دو دسته کلی با قرنطینه و بدون قرنطینه تقسیم می شود.
بعد از اتمام اتو کشی در صورتی که مواد فاقد قرنطینه بود باید ۴۵ دقیقه استراحت و سپس با ماسک تثبیت کننده به مدت ۱۰ دقیقه سر ماساژ داده شود.
اگر مواد استفاده شده با قرنطینه بود باید ۳ روز موها شسته نشود.
در این مقاله که در راستای آموزش کراتینه مو می باشد به دو نکته زیر حتما توجه نمایید:
برای دوام و ماندگاری بهتر از شامپوی بدون سولفات استفاده کید. 
حتما بعد از استحمام مو های خود را با سشوار خشک کنید.
برگرفته شده از سایت: wikihow


مرکز کراتینه مو در اصفهان | سالن مو پیچ

تیم موپیچ با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه خدمات زیبایی آقایان در اصفهان آماده ارائه خدمات به شما همراهان گرامی می باشد.
توجه داشته باشید در این مرکز خدمات کراتینه مو برای آقایان و بانوان به صورت مجذا صورت می گیرد.
اگر به دنبال کراتینه کردن مو های خود می باشید و دوست دارید استایلی متفاوت را تجربه کنید ما در کنار شما هستیم. کراتینه مو در اصفهان با کادری مجرب و بهترین مواد، برای مشاوره رایگان و رزرو نوبت روی دکمه زیر کلیک کنید.

مرکز کراتینه مو در اصفهان | 0133002304 مو پیچ